Hungerdagen i sociala medier
Sociala medier gör Hungerdagen synlig för alla
Publicera innehåll om stämningarna inför insamlingen, om insamlare och om det som händer under Hungerdagen i era egna och avdelningens kanaler i sociala medier.
Det gäller också att berätta om Hungerdagen i så många lokala medier som möjligt, till exempel olika lokala Facebook-grupper.
Förmedla den glada stämningen: Hungerdagen får vara rolig!
Använd bilder i era inlägg
Inlägg på de sociala medierna syns bäst då man använder bilder. Därför har vi skapat lite olika bilder som passar för insamlingens olika steg. Bilderna kommer att läggas upp under augusti.
Dela, kommentera och gilla
Att gilla, dela och kommentera Röda Korsets inlägg på sociala medier är önskvärt och ger dem ökad synlighet i hela landet.
Genom att följa Röda Korsets riksomfattande kanaler i sociala medier får du tips om innehåll och inlägg som du kan dela vidare:
Hashtaggarna för Hungerdagen är #Hungerdagen, #Nälkäpäivä och #Hungerday.
I databanken finns omslagsfoton för Facebook.